,

WELCOME..... TO..အလင္းတန္း.... မွ....အားလံုး....ကို.... ႀကိဳဆို....ေနပါတယ္,,,,,,,WE..... SUPPORT..... KIO/A,,,,,,,STANDBY.... FOR.... YOUR DUTY,,,,,,Jiwoi Jiwa Ni e Dudaw, Saihkaw Let Makawp Maga Hkinghtawng Jawda Sai, Ginru Ginsa Labau Htunghking Hte Nganggrin Nga Ai Chyurum,Dairum ai Jinghpaw Wunpawngsha Amyu Lakung Lama Yawng A Dailup Daihpang Lamu ga, Mungdaw Mungdan Wa Ya Daini Myen Hpyen Wa Up Sha nga ai lu?

Wednesday, November 17, 2010

ျပည္ေထာင္စုတြင္းမွ တန္းတူေသာရွမ္းျပည္

ေတာင္ၾကီး ဦးထြန္းျမင့္
လူသည္ သဘာ၀အားျဖင့္ နိုင္ငံေရးသတၱ၀ါျဖစ္သည္အရစၥတိုတယ္ က ဆိုသည္။
          ကြ်န္ေတာ္ သည္လည္း နိုင္ငံေရးသတၱ၀ါတစ္ေကာင္ပင္ျဖစ္သည္။ ဆိုင္းသံၾကားလွွ်င္ ကခ်င္သူကဲ့သို႕ ကြ်န္ေတာ္သည္လည္း ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ အၾကပ္အတည္းေတြၾကားမွ ရွမ္းျပည္ အမ်ိဳးသားေရးလွုပ္ရွားမွူ႕မ်ား တလွုူပ္လွူပ္ျဖစ္တိုင္းထ၍ က ခ်င္ပါသည္။
          ရွမ္းျပည္အမ်ိဳးသားေရးရာ လွူပ္ရွားမွုူ႕ၾကီးသည္ ဒီေရအလား တစ္လွိမ့္လွိမ့္တက္လွ်က္ရွိလာေလျပီ။ရွမ္းဆိုးဟုေခၚေ၀ၚေနသည့္ ရွမ္းသူပုန္ထမွူ႕ ၾကီးသည္လည္း ရွမ္းျပည္ အမ်ိဳးသားေရး၇ာ လွူပ္ရွားမွူၾကီး၏ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္သည္။
          မၾကာမွီက နိုင္ငံေတာ္၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ ဦးႏု ေတာင္ၾကီးသို႕ေရာက္ရွိေနစဥ္ ရွမ္းသူပုန္ အေရးနွင့္ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးသည္ဟုၾကားသိရသည္။ ရွမ္းသုူပုန္ အင္အား ဘယ္ေလာက္ ရွိမည္ ထင္သလဲ ဟု ဦးႏုကေမးျမန္းရာ တာ၀န္ခံ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက လက္နက္ကိုင္အင္အား ၂၅,၀၀၀ ခန္႕ရွိမည္ဟု ေျဖၾကားသည္ဟု တစ္ဆင့္စကားၾကားသိရသည္။
          မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ရွမ္းသူပုန္အေရးသည္ မေသးငယ္ ေတာ့ေပ။ ရွမ္းသူပုန္ထသည့္ အေရွ႕ပိုင္းေဒသနွင့္ ကြ်န္ေတာ္ေနထိုင္သည့္ ေဒသမွည အလွမ္းေ၀းလွသျဖင့္ ရွမ္းသူပုန္အေရးနွင့္ပတ္သက္ျပီး နွုိက္ႏွိုက္ ခြ်တ္ခြ်တ္ ဘာမွ် မသိပါ။ ရွမ္းသူပုန္ထေနသည္မွာ တစ္နွစ္ေက်ာ္ၾကာျမင့္လာျပီ။ ယေန႕အထိ ၎တို႕၏ ၀ါဒလမ္းစဥ္နွင့္ ပတ္သက္၍ ေၾကျငာခ်က္ တစ္ေစာင္တစ္ေလမွ ကြ်န္ေတာ္မဖတ္ရေသးပါ။ ထိုအရပ္ေဒသမွ ေရာက္ရွိလာေသာ မိတ္ေဆြသဂၤဟမ်ားထံမွ ၾကားသိရသေလာက္ဆိုလွ်င္ ရွမ္းသူပုန္တို႕တြင္အေျခခံ၀ါဒ လမ္းစဥ္ဟူ၍ ရွိဟန္မတူေပ။ ဗမာမုန္းတီးေရးအေပၚအေျခခံျပီးျဖစ္ေပၚလာဟန္တူေပသည္။
          ရွမ္းသူပုန္အေရးနွင့္ပတ္သက္ျပီး ကြ်န္ေတာ္၏ နိုင္ငံေရးအရ ေတြ႕ျမင္သံုးသပ္ခ်က္ကို စာတမ္းတစ္ေစာင္သပ္သပ္ေရးသားရန္ ၾကံရြယ္ထားခဲ့ပါသည္။ သို႕ေသာ္ အဘက္ဘက္၏ အထင္မွားမွူ႕ ျငိဳျငင္မွူ႕ကိုစိုးရိမ္၍ မေရးျဖစ္ခဲ့ပါ။
          ရွမ္းသူပုန္တို႕တြင္ သီးျခားသမၼတနိုင္ငံ ထူေထာင္လိုစိတ္ရွိၾကသလို၊ ရွမ္းမ်ိဳးခ်စ္ပုဂၢဳလိ ေျမာက္မ်ားစြာတို႕တြင္လည္း သီးျခားသမၼတနိုင္ငံရိုးသားစြာ ထူေထာင္လိုေသာ ဆႏၵ ယေန႕ေပၚလြင္လွ်က္ ရွိေလသည္။
          လူမ်ိဴးတစ္မ်ိဳးသည္ ေျမဧရိယာ အဘယ္မွ်ေသးငယ္၍ လူဦးေရအဘယ္မွ် နည္းပါးေစကာမူ ကိုယ့္တုိင္းျပည္၊ ကိုယ့္လြတ္လပ္ေရး၊ ကိုယ့္အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာျဖင့္ ေနထိုင္လိုၾကသည္မွာ ဓမၼတာပင္ျဖစ္သည္။
          ကြ်န္ေတာ့အားမင္းသီးျခားလြတ္လပ္တဲ့ သမၼတနိုင္ငံ အျဖစ္မေနခ်င္ဘူးလားဟုေမးလွ်င္ ေနခ်င္ပါသည္ဟုေျဖပါမည္။ သို႕ေသာ္ ဤသည္မွာ ဆႏၵပိုင္းမွ်သာ ျဖစ္သည္။ တစ္ကဲ့ျဖစ္ရပ္နွင့္ ျဖစ္နိုင္သည္က တစ္ျခားျဖစ္ပါသည္။
          လူမ်ိဳးကြဲျပားတိုင္း သီးျခားနိုင္ငံတည္ေထာင္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ယေန႕ကမၻာေပၚတြင္ သီးျခားနိုင္ငံေပါင္း ေထာင္ေသာင္းမက ေပၚေပါက္လာပါမည္။ အနုျမဴေခတ္၊ ျဂိဳလ္တုေခတ္၊ ဒံုးပ်ံေခတ္တြင္ နဂိုလ္ကြဲျပားေနသည့္ နုိင္ငံမ်ားပင္ တနည္းမဟုတ္ တစ္နည္းျဖင့္ပူးေပါင္းလွ်က္ရွိၾကသည္။ တစ္ေန႕တြင္ သီးျခားတိုင္းျပည္ သီးျခားအစိုးရ သီးျခားလူမ်ိဳးပင္ရွိေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။
          ရွမ္းအမ်ိဳးသားမ်ားသည္ ဗီဇဆႏၵအေလ်ာက္ သီးျခားသမၼတနိုင္ငံထူေထာင္လိုၾကသည္ကို မည္သူက အျပစ္တင္၀န္႕ၾကမည္နည္း။ လူမ်ိဳးၾကီး၀ါဒ ကင္းစင္ေသာ ဗမာအမ်ိဴးသားမ်ားကလည္း ၾကည္ျဖဴစြာ ခြင့္ျပဳၾကေပလိမ့္မည္။ ရွမ္းသီးျခား သမၼတနိုင္ငံကို ရွမ္းအမ်ိဳးသားမ်ားတြင္ လိုခ်င္ဆႏၵျပင္းျပလာသည္မွာ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ အမ်ိဳးသား၀ါဒ ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာသည္မဟုတ္ပါ။
          ရွမ္းအမ်ိဴးသားမ်ားတြင္ နစ္နာခ်က္ေတြရွိသည္။ ထိုနစ္နာခ်က္မ်ားတြင္ သီးျခားသမၼတႏိုင္ငံသည္ စတင္          ၍အျမစ္တြယ္လာသည္။ ဗမာလူမ်ိဳးၾကီး၀ါဒနွင့္ ဖိနွိပ္ေရး၀ါဒသည္ ဖြံ႔ျဖိဳးၾကီးထြားလာေအာင္ ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးလိုက္သည္။
          လူမ်ိဴးၾကီး၀ါဒသမားမ်ားသည္ မိမိတို႕မွားယြင္းေသာ ၀ါဒကိုမျမင္၊ ရွမ္းအမ်ိဳးသားေရး ဆႏၵကို နယ္ခ်ဲ႕ပေယာဂ ဟူ၍၎၊ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒဟူ၍၎ေခၚေ၀ၚသမုတ္ၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္နွင့္ရင္းနွွီးေသာ အလံနီရဲေဘာ္တစ္ဦး၏ လက္သံုးစကားကဲ့သို႕ေရႊေတာင္ေၾကာင့္၊ ေရႊေရာင္ေတာက္ရျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဗမာလူမ်ိဳးၾကီး၀ါဒသည္ ယေန႕ဗမာျပည္တြင္  လက်္ာဂိုဏ္းတြင္သာမက လက္၀ဲဂိုဏ္းတြင္ေပၚေပါက္ေနသည္။
          ရွမ္းျပည္တြဲေရးခြဲေရး ျပသနာတြင္၎၊ ဖဆပလ၊ ပထစ တြင္ သာမက ပမညတ နွင့္ေတာတြင္းပါတီမ်ားထဲ၌ပင္ လူမ်ိဴးၾကီး၀ါဒရွိၾကသည္။ ယေန႕ရွမ္းျပည္အမ်ိဳးသားေရးကိစၥတြင္ လူ႕စည္း ခြဲျခားေပးလိမ့္မည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ အမ်ိဳးသားစိတ္ရွိသူ မွန္သမ်ွသည္ ရွမ္းျပည္နယ္အတြက္ နစ္နာခ်က္မ်ားရွိသည္ကို နားလည္ၾကသည္။
          သူ႕ရွူ႕ေဒါင့္ကိုယ့္ရွူ႕ေဒါင့္မွ နစ္နာခ်က္မ်ားေဖာ္ထုတ္ၾကသည္။ အေျဖရွာၾကသည္။ အခ်ိဳ႕အစိတ္အပိုင္းက ဗမာကို နင္းကန္မုန္းပစ္လိုက္ၾကသည္ လက္နက္စြဲကိုင္ သူပုန္ထၾကသည။္ ဗမာကိုဆို အကုန္သတ္ပစ္ခ်င္စိတ္ေပၚလာသည္။ လံုခ်ည္၀တ္ထားလွ်င္ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ားကိုပင္ ခ်မ္းသာမေပး သတ္ပစ္လိုက္သည္။ အခ်ိဳ႕အစိတ္အပိုင္းသည္ ေတာ္ခို သူပုန္မထေသာ္လည္း ရွမ္းျပည္အေျခအေနကို အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕သို႕ ပခံုးေျပာင္းလိုက္တာပဲဟုျမင္ၾကသည္။
          အခ်ိဳ႕ကလည္း ရွမ္းျပည္သည္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌါန္းခြင့္ အသင့္အတင့္ရွိသည္။ ဗမာကိုလိုနီဟု မေခၚဆိုနိုင္ေသာ္လည္း ေရွးေခတ္ပ႑ာဆက္နိုင္ငံ အဆင့္ေလာက္တြင္ရွိသည္ ဟုဆိုသည္။ ယင္းသို႕ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားေနေသာ ဥပေဒေဘာင္တြင္းရွိ ရွမ္းျပည္ အမ်ိဳးသားေရးသမားမ်ားသည္ ယေန႕ဆံုစည္းလာၾကသည္။ အံ့ၾသဘြယ္ရာ တူညီေသာ ျပသနာတစ္ခုကိုေတြ႕ျမင္လာၾကသည္။
          ထိုျပသနာကား အျခားမဟုတ္။
          ယေန႕ရွမ္းျပည္၊ ဗမာျပည္ ပူးေပါင္းပံု ပူးေပါင္းနည္းသည္ ရွမ္အမ်ိဳးသားတို႕၏ ဆႏၵနွင့္ကိုက္ညီေသာ ပူးေပါင္းနည္းမဟုတ္၊ ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႕သည္ ပံုနည္းစနစ္လည္းမမွန္ကန္၊ အာဏာခြဲေ၀မွု႕လည္းမမွ်တ ဟူ၍ တစ္ညီတစ္ညြတ္တည္းေဖာ္ထုတ္လာၾက၏။ တူညီေသာ ျပသနာအတြက္ တူညီေသာ အေျဖရရန္ စုေပါင္း၍ အေျဖရွာေနၾကေလျပီ။
          ရရွိမည့္အေျဖသည္ ျပည္ေထာင္စုအတြက္အက်ိဳးရွိမည္ေလာ၊ အက်ိဳးမဲ့မည္ေလာဟူသည္ကို အေျခအေန အရပ္ရပ္ကအဆံုးအျဖတ္ေပးၾကေပမည္။
          ဗမာျပည္ရွိပါတီအဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားလက္ကိုင္ထား၍ ကူညီေဖးမၾကလွ်င္ ျပည္ေထာင္စု အတြက္ အက်ိဳးရွိမည့္အေျဖထြက္လာေပမည္။ သို႕မဟုတ္ဘဲ လူမ်ိဳးၾကီး၀ါဒ လက္ကိုင္ထား၍ ဖိနွိပ္ဖ်က္ဆီးလ်ွင္ ျပည္ေထာင္စုအတြက္ အက်ိဳးမဲ့ေသာ အေျဖထြက္လာေပလိမ့္မည္။
          လြန္ခဲ့သည့္ေအာက္တိုဘာလအတြင္းက က်င္းပခဲ့ေသာ ပါလီမန္ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ညီလာခံတြင္ျပည္ေထာင္စု ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို  ျပန္လည္စိစစ္ရန္ကိစၥ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။
          လြန္ခဲ့သည့္ေအာက္တိုဘာလအတြင္းက က်င္းခဲ့ေသာပါလီမန္ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ညီလာခံတြင္ ျပည္ေထာင္စုဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပန္လည္စိစစ္ရန္ကိစၥ ေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။
          မူလက တရုတ္ ဗမာ နယ္ျခားသတ္မွတ္ေရးကိစၥ၊ ဗုဒၶဘာသာကို နိုင္ငံေတာ္ ဘာသာ ျပဳလုပ္ေရးကိစၥနွင့္ အျခားကိစၥ - ရပ္ အတြက္ သာ အေျခခံ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ ရည္ရြယ္ခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ ရွမ္း၊ ကရင္၊ ကခ်င္၊ ခ်င္း၊ ကယား အမ်ိဳးသား တြင္လည္း ၎တို႕နွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ က႑မ်ားအတြက္ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ လိုလာၾကသည္။
          ထိုအေျခအေနအထိျပသနာ သိတ္မၾကီးလွေသးပါ။ သို႕ရာတြင္ ျပသနာအရပ္ရပ္ ညွိႏွူိင္းရာမွ လူမ်ိဳးစုတိုင္း တန္းတူညီမွ်မွူ႕မရွိသည္ကို ၎၊ ဖြဲ႕စည္းပံုစနစ္ မမွန္ကန္သည္ကို ေတြ႕ျမင္ၾကကာ၊ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံတစ္ခုလံုးကို ျပင္ဆင္လိုၾကသည္ အထိၾကီးက်ယ္လာခဲ့သည္။
          ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ၀န္ၾကီးေဒါက္တာေအးေမာင္ ေခါင္းေဆာင္ေသာ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး ေကာ္မတီတစ္ရပ္ ဖြဲ႕စည္းလိုက္သည ္။ ျပည္နယ္၀န္ၾကီးမ်ား ပါ၀င္ေသာ ျပည္နယ္မ်ား ျပန္လည္သံုးသပ္ေရး ေကာ္မီတီဖြဲ႕ကာ ျပည္နယ္လူထုမ်ားထံမွ အၾကံေပးခ်က္မ်ားကို ေၾကျငာေတာင္းခံခဲ့သည္။ ရွမ္းျပည္ ဥကၠဌ စပ္ခြန္ခ်ိဳက ထိုတက္တစ္ဆင့္တက္၍ က်ယ္ျပန္႕စြာေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ အမတ္မ်ားအားလံုး၊ အမတ္မဲဆႏၵနယ္မွ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးစီ၊ ရွမ္းျပည္ရွိ ပါတီအဖြဲ႕အစည္းမ်ား အားလံုးမွ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးစီနွင့္ ရွမ္းျပည္ေရးတြင္စိတ္ပါေသာ တစ္သီးပုဂၢလမ်ားနွင့္တစ္ကြ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ေရးထိုးခဲ့ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ယခင္တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ား အားလံုးကို ဖိတ္၍ အမ်ိဳးသားညီလာခံ သေဘာမ်ိဳး က်င္းပခဲ့သည္။
          ထိုညီလာခံသဘင္သို႕ တက္ေရာက္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္ အားလံုးကပင္ လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံုစနစ္ကို မၾကိဳက္ၾကပါ။ ပိုမိုတိက်ေသာ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ (Federation) ကိုလိုခ်င္ေၾကာင္းတင္ျပၾကသည္။
          အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကိစၥတြင္ တစ္မ်ိဳးသားလံုးသည္ တစ္စည္းတစ္လံုးရွိၾကသည့္အတိုင္း တူညီေသာ အေျခခံမူ ကို ညွိနွုိင္းျပီး အေျခခံဥပေဒ ကို လိုအပ္သလိုျပင္ဆင္နိုင္ရန္အတြက္ ရွမ္းျပည္နယ္အစိုးရအား အၾကံေပးရန္ပါတီအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုလွ်င္ ကိုယ္စားလွယ္ ၃ဦးစီ နွင့္ တစ္သီးပုဂၢလ () ဦး ပါ၀င္ေသာ ေကာ္မတီတစ္ရပ္ ကို ထိုညီလာခံ သဘင္မွ ဖြဲ႕စည္းမွ ဖြဲ႕စည္းလိုက္သည္။ ထိုေကာ္မတီသည္ လုပ္ငန္းမ်ား စတင္လွ်က္ရွိေပသည္။ လူမ်ိဳးတိုင္း တန္းတူညီမွ်မူေပၚတြင္ အေျခခံေသာ ျပည္ေထာင္စု မူေပၚတြင္ အေျခခံေသာ ျပည္ေထာင္စု မူကို ရွာေဖြၾကလိမ့္မည္ ဟု ကြ်န္ေတာ္ ထင္သည္။
          မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ အမ်ိဳးသား ညီလာခံသဘင္တြင္ အမ်ားဆႏၵျပင္းျပသည့္ သီးျခား ရွမ္းသမၼတနိုင္ငံကို ေနာက္သို႕ပို႕လိုက္ျပီး တန္းတူညီမွ်သည့္ ျပည္ေထာင္စုမူကို လိုလားၾကသည္မွာ ေကာင္းေသာ လကၡဏာဟု ကြ်န္ေတာ္ျမင္ပါသည္။ အမွန္မွာ ကြ်တ္ေတာ္တို႕တေတြသည္ ၁၉၄ရ ခုႏွစ္က အလုပ္ကို ယခုမွ လုပ္ေနၾကရပါသည္။
          ၁၉၄၇ ခုနွစ္ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕သည္
() နိုင္ငံေရးအေတြ႕အၾကံဳနုနယ္ေသးျခင္း
() ဥပေဒကြ်မ္းက်င္မွုူ မရွိေသးျခင္း
() ဖဆပလ ေခါင္းေဆာင္မ်ားေပၚ ယံုၾကည္ကိုးစားမွု႕လြန္ကဲျခင္း
() တစ္နွစ္အတြင္း လံုး၀လြတ္လပ္ေရးရရန္သာ ေဇာၾကီးေနျခင္းေၾကာင့္ လက္ရွိ အေျခခံဥပေဒကို ခပ္ေပ့ါေပ့ါ ပင္လက္ခံလိုက္ၾကသည္။
          နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္က အျမန္ဆံုးလြတ္ရန္သာ အေရးၾကီးသည္၊ နယ္ခ်ဲ႕မရွိသည့္ ေနာက္ပိုင္း ေသြးရင္းသားရင္း၊ ညီအကို အခ်င္းခ်င္း မူတင္းပဲတင္းလုပ္ၾကလိမ့္မည္မဟုတ္ဟု ထင္ခဲ့ၾကသည္။
          လြတ္လပ္ေရးရျပီးသည့္ေနာက္ပိုင္းတြင္ကား ထိုသို႕မဟုတ္ပါ။ ပင္လံုညီလာခံနွင့္ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္တြင္ ထားရွိခဲ့ေသာ စိတ္ထားမ်ား ပေပ်ာက္ကုန္ျပီး ဥပေဒစကားလံုးမ်ားကိုသာ အတိအက်ေျပာဆိုလာၾကေပသည္။
          ျပည္ေထာင္စုေထာက္ပံ့ေၾကးနွင့္ပတ္သက္၍ ျပည္နယ္မ်ား အထူးသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ရွမ္းျပည္နယ္တြင္  မၾကာခဏဆိုသလို ပြစိ္ပြစိ ျဖစ္သည္ကို အေၾကာင္းျပဳျပီး ဗိုလ္ခင္ေမာင္ကေလး ဘ႑ာေရး၀န္ၾကီး အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ေနစဥ္က Cabinet အဖြဲ႕သို႕ စာတမ္းတစ္ေစာင္ တင္ျပသည္ဟုသိရသည္။ ဗိုလ္ခင္ေမာင္ကေလးက ၎စာတမ္းတြင္ လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနွင့္အာဏာ ခြဲေ၀မွု႕ဇယားမ်ားကို အေျခခံကာ တြက္ခ်က္ျပီး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရသည္ ရွမ္းျပည္အားေပးရန္ တာ၀န္ဘာမွ်မရွိသည္ သာမက ရွမ္းျပည္ကပင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရသို႕ ႏွစ္စဥ္ သိန္း ၅၀ ေက်ာ္ျပန္ေပးရဦးမည္ ဟုေဖာ္ျပထားေၾကာင္းၾကားသိရသည္။ လက္ရွိ္ဖြဲ႕စည္းပံုစနစ္နွင့္ ဇယားမ်ားအရ ဗုိလ္ခင္ေမာင္ကေလး၏ တြက္ခ်က္မွု႕သည္ မွန္ေကာင္းမွန္ေပလိမ့္မည္။
          လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံုစနစ္တြင္ ဗမာျပည္နယ္နွင့္ ဗမာအစိုးရ ဟူ၍ သီးျခားမရွိဘဲ ဗမာအစိုးရသည္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရနွင့္ လံုး၍ထားလိုက္သည္။ ဗမာျပည္နယ္၊ ဗမာအစိုးရဟူ၍ သီးျခားမထားရွိသည့္အတြက္ ဗမာျပည္နယ္ႏွင့္ ဗမာအစိုးရအတြက္ သီးျခားအသံုးစရိတ္မ်ားလည္းသီးျခားမရွ္ိေပ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု အသံုးစရိတ္အျဖစ္ လံုး၍ ျပထားလိုက္ရာ ျပည္နယ္အားလံုးနွင့္ဆိုင္သည့္ အခြန္ေတာ္ရေငြမွ ျပည္နယ္မ်ားရရန္ မရွိေတာ့ဘဲ ဗိုလ္ခင္ေမာင္ကေလးတင္ျပသကဲ့သို႕ ျပည္နယ္မ်ားက ျပန္၍ပင္ ေပးရဦးမလုိလိုျဖစ္ေနသည္။
          ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ဦးနုကလည္း ဗိုလ္ခင္ေမာင္ကေလးကဲ့သို႕ပင္ သေဘာထားဟန္တူသည္။ ျပည္နယ္မ်ားေထာက္ပံ့ေရးဘုတ္အဖြဲ႕ အစည္းအေ၀းတြင္ ဦးႏုက အေျခခံဥပေဒတြင္ ေထာက္ပံ့ေၾကး ေပးရမည္လို႕ ဆိုမထားဘူး။ က်ဳပ္တို႕ေပးခ်င္မွ ေပးနိုင္သည္။ ဒီေလာက္ ေပးတာ ခင္ဗ်ားတို႕ေက်းဇူုးတင္ဖို႕ေကာင္းသည္ ဟုေျပာၾကားေၾကာင္းသိရသည္။
          ရွမ္းျပည္နယ္ အစိုးရတြင္ ျပည္တြင္းအခြန္ေတာ္ကလည္းဘာမွ မရ၊ ျပည္ေထာင္စုေထာက္ပံ့ေၾကးကလည္း မေလာက္မငွ ျဖစ္ေန၍ ၀င္ေငြပိုလာရန္ ရွမ္းျပည္တြင္ စီးကရက္ စက္တစ္စက္ တည္ေထာင္ရန္ ၾကံစည္ခဲ့သည္ ဟုဆိုသည္။ ထို စီးကရက္ စက္တစ္စက္ တည္ေထာင္လွ်င္ တစ္နွစ္လ်ွင္၀င္ေငြ သိန္းေပါင္းတရာ ခန္႕ ရရွိမည္ဟုခန္႔မွန္းၾကသည္။၏
          ႏွစ္စဥ္ ျပည္ေထာင္စုေထာက္ပံ့ေၾကးေရာ ျပည္တြင္းအခြန္ေတာ္ပါမွ သိန္းေပါင္း ၂၀၀ခန္႕ သာ၀င္ေငြရွိေသာ ရွမ္းျပည္နယ္ အစိုးရအဖို႕ တစ္နွစ္သိန္း ၁၀၀ ၀င္ေငြ ပိုရွိလွ်င္ ျပည္သူ႕အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္း ေျမာက္ျမားစြာလုပ္နိုင္ လာမည္ မဟုတ္ပါေလာ။ သို႕ေသာ္ ထို စီးကရက္စက္ စီမံကိန္းနွင့္ပတ္သက္၍ ဗမာ အာဏာပိုင္မ်ားက ရွမ္းျပည္မွာ ခင္ဗ်ားတို႕ စီးကရက္တည္ခ်င္တည္နိုင္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ အဲဒီစီးကရက္စက္က ထြက္လာတဲ့ စီးကရက္ေတြကို ဗမာျပည္လာမေရာင္းရဘူး၊ လာေရာင္းရင္ က်ဳပ္တို႕ အခြန္ေကာက္ရမယ္ဟု ေျပာ သည့္အတြက္ ထိုစီမံကိန္းပ်က္သြားသည္ဟုၾကားသိရသည္။
          လက္ရွိဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ ရွမ္းျပည္နယ္ အစိုးရသည္ စက္ရံု အလုပ္ရံု၊ သတၱဳတြင္းလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္နုိင္ခြင့္မရွိဟု သိနားလည္ခဲ့သည္။ ယခု ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ ေခတ္က်မွ ေဒါက္တာေအးေမာင္က လုပ္နုိင္ခြင့္ရွိေၾကာင္းေျပာသည္ဟု သိရသည္။ သို႕ေသာ္ ထိုစက္ရံု၊ အလုပ္ရံု၊ သတၳဳတြင္းမ်ား လုပ္ကိုင္ရန္ ေငြရင္းရွာေဖြခြင့္နွင့္ထုတ္ကုန္ ပစၥည္းမ်ား ဗမာျပည္သို႕လႊတ္လပ္စြာ ေရာင္းခြင့္မရွိလွ်င္ ဦးေအးေမာင္၏ လုပ္နိုင္ခြင့္ရွိသည္ဆိုျခင္းသည္ မည္သို႕အဓိပၸါယ္ရွိပါေတာ့ပါမည္နည္း။
          ရွမ္းျပည္တြင္ စက္မွု႕လုပ္ငန္းမ်ား မထြန္းကားေသး၍ ကုန္က်စရိတ္ကာမိမည္ မဟုတ္သျဖင့္ ေလာပီတ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားကို ရွမ္းျပည္သို႕လႊတ္ေပးနိုင္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ၀န္ၾကီး ဦးရာရွစ္ကေျပာ သည္ ဟုဆိုသည္။ ဤသည္တို႕ကား လက္ရွိဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပဲ အေျခခံဥပေဒနွင့္ ဗမာလူမ်ိဳးၾကီး၀ါဒတို႕ေၾကာင့္ ရွမ္းျပည္ အမ်ိဳးသား အေပါင္းတို႕သည္ အေျခခံဥပေဒကို သဲသဲမဲမဲ ျပင္ဆင္ရန္ၾကိဳးပမ္းၾကသည္မွာ သဘာ၀လည္းက်သည္၊ တရားလည္းတရားသည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ ထင္ပါသည္။
          ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး (၀ါ) တန္းတူညီမွ်၍ တစ္ေျပးညီစြာ တိုးတက္လာေသာ ျပည္ေထာင္စု ျဖစ္ေပၚလာေရးအေပၚတြင္ရွမ္းျပည္ အမ်ိဳးသား အေပါင္းတို႕သည္ အမ်ိဳးသားညီညႊတ္ေရးကို တစ္စည္းတစ္လံုးတည္းတည္ေဆာက္လိုက္ၾကေပျပီ။ အမ်ိဳးသားညီညႊတ္ေရးၾကီးသည္ ခိုင္မာၾကီးထြား လွ်က္ရွိေလသည္။ ဗမာလူမ်ိဳးၾကီး၀ါဒ၏ လက္ပါးေစမ်ားသည္ ဤအမ်ိဳးသားေရး ညီညႊတ္ေရး ၾကီးကို ျဖိဳခြဲရန္ၾကိဳးပန္းၾကေပလိမ့္မည္။
          ဗမာ ျပည္သူလူထု အေပါင္းသည္ ျပည္ေထာင္စုတည္ျမဲေရးကို ၾကီးစြာအႏၱရာယ္ျပဳေသာ ဗမာလူမ်ိဳးၾကီး၀ါဒကို ၀ိုင္း၀န္းတိုက္ဖ်က္ကာ တန္းတူညီမွ်၍ တေျပးညီစြာ တိုးတက္ ေသာ ျပည္ေထာင္စု ေပၚေပါက္ေရးအတြက္ ရိုးသားစြာၾကိဳးပမ္းေနေသာ ကြ်န္ေတာ္ တို႕ရွမ္းျပည္အမ်ိဳးသားမ်ားအား ေဖးမကူုညီလိမ့္မည္ဟုေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။
          ကြ်န္ေတာ့အေနျဖင့္ တန္းတူညီမ်ွ၍တစ္ေျပးညီစြာတိုးတက္ေသာျပည္ေထာင္စုၾကီးေပၚေပါက္ေရးကို အေထာက္အကူျပဳစိမ့္ေသာငွာ နိုင္ငံေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ ဖြဲ႕စည္းပံု စနစ္နွင့္ ကမၻာ့ဥပေဒပညာရွင္ၾကီးမ်ား၏ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကို မွီျငမ္းျပဳကာ ရွမ္းျပည္ တစ္မ်ိဳးသားလံုး လိုလားေသာျပည္ေထာင္စုစနစ္ ေဆာင္းပါးကို ဆက္လက္ေရးသားေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
          ကြ်န္ေတာ္သည္ ဥပေဒပညာ တတ္ကြ်မ္းနားလည္ သူမဟုတ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ကြ်န္ေတာ္၏ေဆာင္းပါးတြင္ အဓိပၸါယ္ေဖာ္ျပခ်က္နွင့္ ဥပေဒကိုးကားခ်က္မ်ားမွားယြင္း ေနပါလ်ွင္ ဥပေဒပညာရွင္မ်ားသည္ ကြ်န္ေတာ့အား ခြင့္လႊတ္ၾကပါရန္ ေလးစားစြာ ၾကိဳတင္ ေတာင္းပန္ ထားအပ္ပါသည္။
                                      ***************************
         
ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။….
(နိုင္ငံ့အေရးကို လူမ်ိဴးေရးနွင့္ေရာေထြးပါက မျငိမ္းေသာမီးဆက္လက္၍ျဖစ္ေပၚေနမည္မွာမလြဲဧကန္ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ တိုင္းရင္းသားအားလံုး လူမ်ိဳးေရးတိုက္ပြဲမွ လြတ္ျငိမ္းၾကပါေစ” “တရားေသာစစ္ေအာင္ျမင္နိုင္ၾကပါေစ”)

No comments:

Post a Comment

Post နဲ ့ပတ္သက္ျပီးထင္ျမင္ခ်က္မ်ားကို ေရးသြားနိင္ပါတယ္၊